Crowdfunding platform
Digital Natives ontwerpt en ontwikkelt online crowdfunding platforms die waarde creëren. Voor jou én je publiek.
Crowdfunding platforms die geld én betrokkenheid opleveren
Digital Natives ontwikkelt in korte tijd effectieve en betrouwbare online crowdfunding platforms die je helpen je doelen te behalen. Hoe we dit doen? Door ons te verdiepen in de behoefte van de doelgroep, en een platform te bouwen dat daar naadloos op aansluit. Zo zetten we een crowdfunding platform op dat jouw publiek aanspreekt en overhaalt mee te doen aan jouw campagne.
Ook na de investering, lening of donatie houden we je publiek betrokken; een goede digitale strategie met bijvoorbeeld met slimme e-mailnotificaties over de voortgang van je campagne. Door vooraf in overleg heldere KPI’s op te stellen zie je of je naast de beoogde investering ook je andere doelen haalt. Hieronder lees je meer over onze aanpak.
Onderzoek naar doelgroep
Een crowdfunding platform starten begint bij het begrijpen van je doelgroep. Wie zijn ze? Wat drijft ze? Waarom zouden ze je willen helpen met een investering, en wat houdt ze eventueel tegen? We gebruiken hiervoor data-analyse (zoals Google Analytics, Google Search Console, Matomo), interviews, surveys, focus groups, schermopnamen en customer journey workshops.
De crowdfunding journey
De resultaten uit de onderzoeksfase vertalen we naar een customer journey: van het moment dat ze voor het eerst van jouw crowdfunding horen, tot het moment dat ze loyale fans zijn. De customer journey vormt het uitgangspunt voor het opzetten van een logische informatiestructuur. Zo zorgen we dat mensen gemakkelijk de juiste informatie kunnen vinden, hun geld aan jou toevertrouwen en uiteindelijk zelfs ambassadeurs van jouw missie worden.
Platform tech stack
Voor een succesvol crowdfunding platform is een solide technische basis onmisbaar. Zeker omdat er geld en persoonsgegevens mee gemoeid zijn. Daarom maken we bij Digital Natives gebruik van bewezen frameworks voor crowdfunding platforms, zoals Vue, Nuxt en Laravel. Dit zorgt dat we razendsnel een veilig en betrouwbaar platform kunnen opleveren, dat door de tijd heen uitgebreid kan worden.
Verdienmodellen
Het verdienmodel van crowdfunding platforms is meestal een percentage van het te lenen of te doneren bedrag, afhankelijk van of het een commercieel of publiek platform is. Dat betekent dat de marges relatief laag zijn en er dus grotere aantallen gedraaid moeten worden. Binnen het donatiemodel zijn er manieren om als stichitng aanvullende inkomsten te genereren zoals subsidies, matchfunding door partners of extra giften aan het platform.
Crowdfunding platform cases
Wij zijn Digital Natives: crowdfunding platform specialist
Digital Natives, digital agency in Amsterdam, zorgt voor het digitale design en de ontwikkeling van crowdfunding platforms die de basis leggen voor jouw succes. Ons ervaren team crowdfunding development specialisten, bestaande uit strategen, onderzoekers, ontwerpers en ontwikkelaars, bouwt graag een ijzersterk online crowdfunding platform voor je.