City, Company & Crowd: Voordekunst helpt culturele instellingen geld ophalen
Dit najaar startten acht organisaties uit het Amsterdamse culturele veld het traject City, Company & Crowd. Dit is een traject vanuit Creative Funding - de adviestak van Voordekunst voor culturele instellingen - voor het creëren van een gezonde financieringsmix: 15.000 euro voor een specifiek project, waarbij 10.000 euro sponsoring en crowdfunding wordt opgehaald, aangevuld met 5.000 euro matchfunding vanuit het Amsterdams Fonds voor de Kunst.
In de vorm van vijf workshops werden de initiatieven begeleid door experts van Creative Funding / Voordekunst met als doel het draaien van een super succesvolle campagne. Dit traject werd afgesloten met een presentatiemiddag met alle deelnemers en een adviserende jury. Samen met Niek Nellen (Blind Walls Gallery) en Fusien Verloop (LVW Adviezen) gaven wij vanuit Digital Natives de deelnemers tips & tricks om de laatste puntjes op de i te zetten.
Iedereen vertelde met ontzettend veel enthousiasme een prachtig verhaal waarom juist hun initiatief zo relevant is voor de stad en haar bewoners in de huidige tijdsgeest. Alle deelnemers toonden zich ongelofelijk wendbaar in hun creatieve plannen om zowel hun product als campagne af te stemmen op de huidige (gedeeltelijke) lockdown.
Dit zijn de campagnekanjers die we hebben gesproken:
Collectief het Paradijs / Young Collectors Circle / This Art Fair / Bradwolff Projects / Grachtenfestival / Poldertheater / Metro Projects
Tussen half december en midden 2021 kun je zelf op Voordekunst ontdekken wat zij precies van plan zijn en waarom zij jouw steun nodig hebben. Hou Voordekunst.nl in de gaten en doneren maar!