Digital Natives – specialist in datagedreven conversie optimalisatie voor digitale platformen

Wij helpen organisaties met het groeien van digitale platforms, websites en portals die zoveel mogelijk impact maken.

Digitalnatives designer03

Op zoek naar een bureau dat gespecialiseerd is in datagedreven conversie optimalisatie? Neem vrijblijvend contact op met een van onze specialisten via newprojects@digitalnatives.nl

Meer impact en hoger rendement door datagedreven conversie-optimalisatie

Conversie-optimalisatie, ook wel bekend als CRO, draait om het verhogen van het aantal bezoekers dat een gewenste actie uitvoert op jouw digitale platform, portal of website. Of het nu gaat om het ophalen van donaties, het werven van leden of het genereren van leads: het bereiken van de belangrijkste platformdoelen staat centraal.

Conversie-optimalisatie is gericht is op méér halen uit de mensen die zich al op het platform bevinden, bijvoorbeeld door te zorgen dat zij je platform prettiger ervaren. Door je hierop te richten vergroot je de kans op waardevolle interactie, zullen bezoekers eerder een doel bereiken en vaker naar het platform terugkeren.

Dit maakt conversie-optimalisatie een effectieve methode voor groei. Je besteedt immers geen extra budgetten aan het verkrijgen van meer bezoek, je verbetert simpelweg de ervaring voor de bezoekers die er al zijn.

Kortom: met hetzelfde marketingbudget converteer je meer bezoekers tot (terugkerende) klanten, waardoor acquisitiekosten per klant lager uitvallen.

Ervaren conversie optimalisatie experts in een multi-disciplinair team

Met een ervaren multidisciplinair team van productstrategen, interactiespecialisten, ontwerpers en ontwikkelaars helpen wij je graag met het toepassen van conversie-optimalisatie voor jouw platform.

Succesvolle conversie-optimalisatie begint altijd bij een een solide strategie en raamwerk, waardoor we snel kunnen verbeteren en valideren. Het is voor ons belangrijk om te weten wat succes voor jou betekent. Wanneer presteert je platform optimaal? Nadat we weten waar we op gaan sturen, gaan we samen aan de slag.

DSC03344 edited
Naamloos 174

Van databronnen tot optimalisaties: onze specialismen

  • Data-analyse van webstatistieken - we kijken naar webstatistieken uit bijvoorbeeld Google Analytics, Matomo of Siteimprove om te bepalen hoe bezoekers zich gedragen en waar winst te behalen valt. Worden de belangrijkste pagina’s bezocht? Hoe converteren de calls to action? Tegen welke drempels lopen gebruikers aan? Het verzamelen van data is een belangrijk beginpunt voor conversie-optimalisatie. Zo ontdekken we patronen, verkrijgen we inzichten in de klantreis en kunnen we de juiste doelgroepen bepalen.
  • Surveys, polls en feedbackformulieren - na het verkrijgen van statistieken is het waardevol om de doelgroep beter te begrijpen. Wat zijn de belangrijkste beweegredenen, onzekerheden en knelpunten? Door gebruik te maken van surveys, polls of interviews leren we de doelgroep beter kennen en begrijpen we wat de onderliggende motivaties zijn.
  • User recordings en heatmaps - via user recordings kunnen we precies zien hoe bezoekers zich op het platform bewegen.Waar willen ze naartoe? Waar proberen ze op te klikken en waar gaan ze weer weg? En verschilt dit bijvoorbeeld per browser of apparaat? Door gebruik te maken van heatmaps zien we daarnaast waar wel en niet wordt geklikt. Zulke databronnen helpen begrijpen waar het mis gaat en verbeterpunten identificeren.
  • A/B testen en multivariate testen - wanneer de eerste ideeën voor verbetering zijn ontstaan is het zaak om deze te valideren, oftewel te testen op effectiviteit. A/B testen is een makkelijke methode om te bekijken welke optimalisaties goed werken en welke geen effect hebben. Bezoekers krijgen twee verschillende versies van een onderdeel te zien en we houden precies bij welke versie tot meer conversie leidt. Het is ook mogelijk om meerdere onderdelen op een pagina tegelijk te testen. In dat geval spreken we van een multivariate test.
  • Call to action en funnel optimalisatie - we kijken naar de belangrijkste calls to action op het platform en de verschillende stappen die een bezoeker moet doorlopen om een doel te bereiken. We optimaliseren alle stapjes in dit proces om zo de uiteindelijke conversieratio te verhogen.
  • Usability optimalisatie (minder frictie) - onze interactie-ontwerpers en UX-specialisten testen het platform op een aantal best practices en gebruikstandaarden. Zo verbeteren we de ervaring door frictie te verwijderen.
  • Snelheidsoptimalisatie - snelheid is een belangrijk onderdeel van conversie-optimalisatie. Klanten verwachten tegenwoordig platforms die binnen enkele seconden volledig geladen zijn en geoptimaliseerd zijn voor mobiel gebruik. Samen bekijken we waar nog winst te behalen valt en voeren we de verbeteringen door.

Neem vrijblijvend contact op

Op zoek naar een ervaren conversie optimalisatie specialist?

Overleg vrijblijvend met onze productstrategen of conversie-optimalisatie ook voor jouw digitale platform werkt

ArrowRight icon Contact
45160775935 e972a53328 k
UX Research

Portfolio

Onze conversie optimalisatie specialisten werken onder andere voor deze organisaties

ArrowRight icon Bekijk ons werk

Magazine

Meer lezen?

Onze specialisten schrijven regelmatig over dit onderwerp voor het Build Better Platforms Magazine

ArrowRight icon Lees meer

Over Digital Natives

Digital Natives is een prijswinnend digitaal bureau, gevestigd in Amsterdam. Wij zijn gespecialiseerd in digitale platforms die organisaties helpen groeien en impact maken. De Digital Natives streven continu naar vooruitgang. Naar voortdurende verandering, die stap voor stap leidt tot een betere wereld. Wij zien het internet als hét instrument om die transitie vorm te geven. Als eerste generatie die is opgegroeid in het digitale tijdperk houden we ons dagelijks bezig met de toekomst van het web en adviseren we onze klanten waar hun kansen liggen. Samen brengen we het web voorwaarts.

DN Office

Nieuwe relaties beginnen altijd met een gesprek

We kunnen niet wachten om samen met jouw organisatie de impact te maken die je verdient.

Geïnteresseerd? Bel ons op +31 (020)4206956 of stuur een e-mail naar newprojects@digitalnatives.nl.