Hoe wekelijkse growth-bijeenkomsten het tempo van groei bepalen

Digitalnatives designer03

Iedere week houden onze digital natives het nieuws in de gaten. Waar gaat ons digitale hart sneller van kloppen? Deze week is Digital Marketeer Marije aan het woord. Zij selecteerde het artikel ‘High Tempo Testing Revives GrowthHackers.com Growth’ van Sean Ellis.

Dat zelfs de beste tegen stagnering van groei aan kan lopen bewijst deze case van GrowthHackers.com, een platform waarop kennis gedeeld wordt over groei. In het artikel wordt verteld hoe door het implementeren van het high tempo testing framework het aantal maandelijkse gebruikers van 90.000 naar 152.000 is gestegen.

Groei door de snelheid van experimenteren te vergroten

Het high tempo testing framework is een werkwijze om de snelheid van experimenteren te vergroten. Het framework is gebaseerd op de volgende vereisten:

1. onbelemmerde ideation
2. prioriteren van ideeën
3. managen van tempo
4. documenteren van learnings

Sean Ellis stipt heel terecht het eerste punt ideation aan. Je moet een proces hebben voor het bedenken van experimenten en voldoende mensen hierbij aansluiten. Je kan alleen met een grote hoeveelheid ideeën van start. Door de ideeën scores te geven op basis van bijvoorbeeld verwachte impact prioriteer je deze vervolgens.

Wekelijkse groei meeting

Wat mij betreft is het meest interessante uit dit artikel de ‘Weekly Growth Meeting’ waarin de prioriteiten en tempo worden bespreken. Experimenten voerden ze bij GrowthHackers natuurlijk wel uit, maar waar ze tegen aan liepen was de frequentie van testen. De ‘Weekly Growth Master meeting’ was voor hen de oplossing. Deze meeting is niet voor ideation, maar voor het evalueren van lopende en afgeronde tests en het prioriteren en toewijzen van taken. Deze accountability en planning meeting is voor hen essentieel voor het proces. Uiteraard documenteer je vervolgens de learnings zodat je dezelfde tests niet blijft herhalen.

Heb je vragen aan Marije naar aanleiding van dit artikel? Neem contact op via hello@digitalnatives.nl