Hogeschool der Kunsten Den Haag kiest Digital Natives als digitale partner voor de realisatie van een nieuw digitaal platform

DN KABKC NB Header03

Digital Natives ontwikkelt het nieuwe digitale platform voor de Hogeschool der Kunsten Den Haag (HDK). De Hogeschool der Kunsten Den Haag bestaat uit de Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten (KABK) en het Koninklijk Conservatorium (KC). Voor beide onderdelen wordt een nieuw platform ontwikkelt.

De kickoff van het traject was een design research traject, waarbij specifiek onderzoek is gedaan onder studenten van het KABK & het KC naar de aanmeldprocedure door middel van gebruikersinterviews. Alle bevindingen zijn vervolgens meegenomen de tweede fase: de realisatie van het prototype met een eerste live user testing. Beide fases zijn onderdeel van de vaste werkwijze van Digital Natives, gebaseerd op de Google Design Sprint.

De nieuwe visuele identiteit is gerealiseerd door Lesley Moore, Digital Natives is verantwoordelijk voor de volledig nieuwe digitale omgeving en ontwikkelt een design systeem als fundament voor de toekomst. De volgende stap is de realisatie van het digitale platform, op basis van het Craft CMS, voor zowel de Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten als het Koninklijk Conservatorium. Na livegang volgt een growth marketing traject.

Elmar Kruitwagen, Lead Design Digital Natives: ‘De projecten waarin zowel het visuele merk als de digitale omgeving volledig worden vernieuwd zijn zeldzaam. Dit zorgt voor bijzondere mogelijkheden om in nauwe samenwerking tot een vooruitstrevend nieuw systeem, service en uitstraling te komen.’