NTR gaat met Digital Natives aan de slag met Design-Sprint

NTR L

Van de afdeling Internet en Innovatie van de NTR kreeg Digital Natives de vraag om mee te denken over het uitvoeren van een design-sprint om op die een concept voor een nieuw online platform te ontwikkelen. Met de expertise van Digital Natives op dit gebied was er al snel een akkoord vanuit de NTR om te starten met een Google Ventures Design Sprint.

In de week van 25 maart gaan we samen met de NTR de design-sprint uitvoeren. Een design-sprint is een proces ontworpen door Google Ventures, waarmee we samen in vijf dagen de grootste vraagstukken van de NTR tackelen. Via een aantal sessies doorlopen we fasen als researchen, brainstormen, uitwerken en testen. Aan het einde van de week ligt er een prototype van de beste ideeën, dat we toetsen aan de doelgroep.

Over de NTR

De NTR maakt speciale programma's voor alle doelgroepen. Van Het Klokhuis tot Andere Tijden, van Het Uur van de Wolf tot Nieuwsuur. De NTR is een publieke omroep met wettelijke taken. Deze taken liggen op het gebied van informatie, educatie, cultuur, jeugd en diversiteit. De NTR is ontstaan uit een fusie van NPS, Teleac en RVU. De missie van NTR is inspirerende programma's maken, die een bijdrage leveren aan de persoonlijke groei van mensen.