The July
Rebranding van hospitality platform met service en beleving
The July is een groeiende, bekroonde aparthotelketen die de meest gewaardeerde aspecten van het wonen in een appartement combineert met een goed doordachte hotelservice. Voor hun internationale rebranding creëerde Digital Natives een digitaal platform dat hun nieuwe merk vertaalt naar een uitmuntende verblijfservaring van verkenning tot check-out. The July herdefinieert zichzelf met een digitaal platform dat elegant design, hoogwaardige service en klantgerichtheid integreert.
De uitdaging
Platform voor groei en boeking vanuit beleving
Als reactie op veranderende behoeften van moderne reizigers die unieke en meeslepende ervaringen zoeken, begon The July aan een missie om luxe gastvrijheid opnieuw te definiëren over de gehele klantreis en te groeien als aparthotelketen in Europa. Doelen hierin zijn de beste verblijfservaring te creëren door mens en stad centraal te stellen, een toekomstbestendig platform ontwikkelen voor groei en een sterke merkbeleving realiseren. Wat moet leiden tot meer directe boekingen via het platform.
De oplossing
Een elegant en schaalbaar hospitality platform
Het resultaat is een tot in de puntjes ontworpen platform dat de essentie van The July ademt. Het gidst en inspireert de bezoeker en stelt authenticiteit, duurzaamheid en verbinding met de lokale cultuur centraal.
Flexibele playground voor moderne storytelling, binnen duidelijke merkkaders
Een moderne, headless tech stack met Craft CMS 4, Vue 3 en Nuxt 3
Het visuele interactieve ontwerp weerspiegelt de elegantie en verfijning van het merk The July, van fotografie tot typografie en animatie
Functionele en contextuele op maat gemaakte booking wizard met naadloze integratie van booking engine NetAffinity
Gepersonaliseerde journeys voor doelgroepen van corporate tot pleasure en van short stay tot long stay
Een designsysteem voor grote internationale schaalbaarheid: nieuwe locaties kunnen moeiteloos worden gelanceerd en 'gelokaliseerd'
Door user research en uitgebreid testen zijn de layout, content en interactieve elementen geoptimaliseerd voor de beste gebruikservaring
Razendsnelle performance door handig gebruik van Cloudflare R2 als Content Delivery Network.
Bezoekers kunnen voorafgaand aan hun boeking faciliteiten en praktische informatie inzien
Door stories en “explore the neighbourhood” pagina’s met tips kunnen bezoekers zich onderdompelen in de lokale cultuur
Case video of The July
De impact
Een katalysator voor groei
Meer dan een verdubbeling van engagement (2,4x langere time on site)
Fors toegenomen efficiëntie in het platformbeheer (2x hogere beheersnelheid)
In korte tijd kan een nieuwe hotellocatie worden ontsloten
Verdubbeling van conversie naar de booking engine
Verdubbeling in totale conversie (van bezoek naar boeking)
De Digital Natives aanpak
Hoe wij deze impact mogelijk maken
In een discoveryfase brachten we door middel van KPI workshops, story maps, journey maps en content mapping workshops de essentie van The July in kaart. Tijdens een CMS safari wogen we de features en prijsstelling van verschillende CMS’en af en bepaalden we samen met de klant de beste match.
In de hierop volgende ideation fase formuleerden we deze principes:
Sterke branding en slimme designkeuzes zorgen voor een vepletterende eerste indruk
Duidelijke informatiestructuren en hiërarchieën maken de beslissingscyclus zo soepel mogelijk, wat resulteert in een prettige boekingsflow
Door tussentijdse gebruikerstests met echte hotelgasten valideren we keer op keer ontwerpkeuzes
In de design- en developmentfase zetten we alle puntjes op de i:
De combinatie van Craft CMS en Cloudflare R2 zorgt voor snelle contentcreatie en optimale performance
Een slim ontworpen grid op basis van het The July logo vormt de basis voor alle pagina’s en elementen
Een scala aan transities en animaties zorgt voor een soepele ervaring op het platform
Subtiele details zoals paralax scrolling en fade-ins / fade-outs completeren dit